تصور لتطوير مقرر التدريبات اللغوية بأقسام اللغة العربية في جامعة درنة
Keywords:
vision, development, course, coordination, linguistic exercisesAbstract
The research seeks to present a vision for developing the language training course through coordination between it and the language courses (phonetics, grammar, morphology and semantics) in the Arabic Language Departments in order to achieve the desired benefit from studying these courses, reaching the quality of education, and achieving outputs characterized by the required level of awareness and giving, as this vision achieves through the coordination of these courses the elimination of the distance between these complementary courses, as well as the application of the linguistic rule through the training course, which plays the role of the applied laboratory for those rules and concepts, through which exercises are conducted on what the student has learned from linguistic rules.
Keywords or keywords: vision, development, course, coordination, linguistic exercises.
References
1. عبدربه نواب الدين(2014)، تدريب الدعاة على الأساليب البيانية، مجلة الجامعة الإسلامية، العدد 128.
2. عبداللطيف عبدالعزيز الغرضاف، 1994م، معجم علوم التربية، الدار البيضاء، مطبعة النجاح.
3. ابن عقيل، 2006م، شرح ابن عقيل: تحقيق محمد محيي الدين عبدالحميد، 1/18.
4. علي توفيق الحمد، 2013م، مقدمة على كتاب الجمل للزجاجي، مؤسسة الرسالة، دار الأمل.
5. الكفوي، 1998م، الكليات، ت: عدنان درويش، محمد المصري، مؤسسة الرسالة، لبنان.
6. ابن منظور،1414هـ، لسان العرب (باب لغو)، دار صار، بيروت، ج1.
						
							




















